Capital.ba

Akcije zbunjuju potrošače

28.03.2012. / 8:00

BEOGRAD, Sve češće nivelacije u trgovinama u Srbiji, odnosno brojna poskupljenja i sniženja, donose zabunu, pa često ni sami trgovci nisu načisto šta je redovna, a šta akcijska, oborena cijena neke robe.

Posebno su osjetljivi kupci, koji na svaku promjenu cijena reaguju burno, jer njihova primanja odavno ne prate inflaciju i rast svakodnevnih troškova.
Potrošači su, na primjer, zbunjeni kada ponedjeljkom odu u prodavnicu, a na rafovima ih sačeka i za 20 odsto viša cijena kafe, pirinča, začina ili nekog deterdženta. U startu pomisle da je opet sve poskupjelo, ali upravo su cijene poslije mjesečne, ili dvomjesečne akcije kako kažu trgovci “vraćene na redovan, stari nivo”. Isto je i poslije značajnih vikend-sniženja, kada se pojedina roba prodaje i do 30 odsto jeftinije.

– Ne samo subotom i nedjeljom, već tokom cijele nedjelje nudimo značajna sniženja koja omogućavaju potrošačima da iz određene kategorije kupuju artikle po nižoj cijeni – objašnjava Martina Petrović, iz “Deleza”. – “Maksi” supermarketi imaju dvonedjeljne redovne akcije, vikend-sniženja sa nekoliko najtraženijih artikala, čije su cijene smanjene, prilagođene sezoni i praznicima.
Sniženja u kombinaciji sa poskupljenjima unose još veću pometnju. Jer, tada je raspon cijena još drastičniji. Inače, kada dolazi do poskupljenja recimo jedne grupe artikala, ne podignu cijene svi dobavljači istovremeno. Proizvođači delikatesa, na primjer, kao da naprave raspored, pa njihovi cjenovnici dolaze po nekom redosljedu najčešće u razmaku od po desetak dana.
– Dakle, ako poskupe proizvodi “Karneksa”, a poslije nekoliko dana “Topole”, pa zatim “Juhora”, to ne znači da se svaki dan mijenja cijena mesnim prerađevinama istog proizvođača, iako mušterije steknu takav utisak – objašnjavaju prometnici.
Rast evra se uveliko odražava na cijene uvozne i domaće robe. Proteklih dana poskupjele su neke vrste ribe, tako je oslić “hek” sa 524 otišao na 596, a “hoki” je skuplji za oko 50 i sada staje 735 dinara za kilogram. Zamrznuta pastrmka umjesto 749 košta 837, a “papaline” su sa 135 poskupjele na 169 dinara.
– Novi cjenovnici su posljedica rasta kursa evra i cijene sirovina, ali za neke proizvode poput ribe, recimo, uobičajeno je sezonsko poskupljenje u ovom periodu, jer je – vrijeme posta – objasnili su u trgovinama.
Skuplja bebi hrana
Za desetak odsto ove nedjelje poskupela je bebi hrana “juvitana”. Kašice od 90 poskupjele su na 101, a one od 160, sada se prodaju po 178 dinara. Nove cijene, uvećane do 13 odsto stigle su i za pojedine gelove za tuširanje. “Neutro roberts” od 250 mililitara skuplji je za 40 i sada staje 340 dinara, dok je za nekoliko procenata poskupjeo i “dav”. Pojedine vrste flaširanih voda privatnih robnih marki skuplje su za osam odsto, pa 1,5 litar umjesto 36, košta 39 dinara. Novosti

 

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!